„Cześć jestem wirus” czyli jak rozmawiać z dzieckiem o koronawirusie?

                   Niemal wszyscy (dorośli i dzieci) zastanawiamy się nad tym czym tak dokładnie jest koronawirus (COVID-19), jak groźne jest spotkanie z nim i jakie może nieść za sobą skutki. Sytuacja jest trudna i dynamicznie się zmienia. Niemal w każdej godzinie w mediach pojawiają się nowe doniesienia, co może powodować pewien szum informacyjny.

            Co na to dzieci? Nasi najmłodsi są bardzo spostrzegawczy i dociekliwi. Zdają sobie sprawę z tego, że „coś się dzieje”, a w ich głowach pojawia się bardzo wiele pytań i ciekawych teorii. Ponadto doskonale wyczuwają klimat emocjonalny, w którym aktualnie funkcjonują ich najbliżsi – może pojawić się u nich dezorientacja, napięcie, lęk. W związku z tym należy zadbać o ich poczucie bezpieczeństwa i dostarczyć w miarę rzetelnych informacji, które będą jednocześnie przystępne i dostosowane do ich wieku. O trudnych sprawach warto rozmawiać, a z pomocą w tej kwestii może przyjść nam polskie opracowanie opowiadania Manueli Moliny Cruz. Jest to krótka, ilustrowana historia podróżującego po świecie wirusa. Zachęcam do wspólnej lektury i zabawy przy uzupełnianiu kart opowiadania.

Treść podręcznika  jest dostępna bezpłatnie pod adresem: Link do podręcznika

Joanna Czuwara

psycholog